четвъртък, 1 март 2012 г.

Мартенички и други дреболии

       Е, поне веднъж успявам да представя нещата, направени за някой празник, на самия ден! С тази публикация искам да пожелая на всички честита Баба Марта, много здраве и усмивки!

       Ще наблегна предимно на снимките, защото за сладките и кексчетата с украса няма какво толкова да се говори. Налага се обаче да направя едно "признание" - аз всъщност не харесвам особено мартениците, а март месец въобще ми е крайно неприятен като период от годината. Мисълта да обикалям безбройните еднакви сергии за поредните еднообразни мартеници ме потиска, а ако искам да угодя на децата, трябва да взема огромно количество от тях. Единственото, което може да ги направи приемливи за мен, е да си ги представя от захар!
       Проблемът за бройката обаче остана на дневен ред. Наложи се да правя сладки "мартеници" за двата класа на момичетата, плюс учителките, а малко и за колеги и приятели. Така че времето страшно ме притискаше, а и червено-бялата тематика не ме вдъхновяваше особено. С две думи, това не са любимите ми сладки!
       
       След това "нелирично" отклонение ето ги и самите тях:



         
       Това са сладките "Пижо и Пенда" за класа на голямата ми дъщеря - на долната снимка може да се ориентирате за внушителната бройка! Направих маслени бисквитки, покрити с моделираща маса.


       
       А това са мини-кексчета за празненството по случай първи март в класа на по-малката Гери. Отново ги украсихме с любимите ни копчета! 
       Тези кексчета като вид са "Червено кадифе", една много сполучлива  рецепта, подходяща както за мъфини, така и за блатове за торта. Като торта е много ефектна - червени блатове с бял крем, а  вкусът е фин и интересен. Най-добрият вариант на рецептата, който съм опитвала досега, може да прочетете тук - това е блогът "Сладко царство", който силно препоръчвам.

       А това е "мартеницата" на мъжа ми, измислена, изработена и аранжирана от мен и децата:




       Накрая ето и едни кексчета, които по същото време направих вместо цветя за рожден ден на моя приятелка - с пожелание Баба Марта бързо да си отива и да дойде топла и хубава пролет!

           

Няма коментари:

Публикуване на коментар