петък, 2 март 2012 г.

Две торти за мъже

       Това са две торти, които наскоро наскоро направих за двама рожденици - млади мъже.


       Първата беше за 30-годишнина на запален шахматист. Като тема на украсата решихме да бъде някакоя атрактивна партия шах върху шахматна дъска. Е, аз не съм велик шахматист, но в интернет се намира какво ли не.... Избрах финала на една реална шахматна партия Englund-Perfiljev, която ми допадна с това, че следващият ход щеше да е мат за белите, а също и по вид и брой на останалите на дъската фигури:

 
Изглед отпред


Изглед отгоре
      
       Както може да се види, геометрията в тортата ми не е много на ниво, но за сметка на това бях мого доволна от фигурите и някои дребни детайли:


Кукичките и някои фигури
Фигурите отблизо









Фигурите отблизо










      
       По вид тортата беше "Тирамису", леко адаптирано за нуждите на декорацията /отстрани и отгоре беше с добавен тънък блат и измазано с маслен крем/.


      
       Втората торта беше за подарък за рожден ден на фризьор. Тя трябваше да бъде украсена с подходящи аксесоари, свързани с тази професия. Като поразмислих, се спрях на сешоара, които ми се стори по-колоритен. Реших дори да го "включа" в контакта:


Изглед отпред
Изглед отгоре
      
       Тази торта беше и доста бляскава, заради синия брокат, с който беше поръсена - това не се вижда особено добре на снимките. По вид беше пандишпанова с крем от маскарпоне и рикота и ягоди, като по средата /по аналогия с тирамисуто вероятно/ реших да заменя единия блат с ред от бишкоти, сиропирани с домашно плодово боле.

Няма коментари:

Публикуване на коментар