неделя, 20 май 2012 г.

Биология и мода

       Този път тортата, която ще представя, е определено "дамска", за разлика от предишните две. Моя колежка искаше да направи необичаен подарък за рожден ден на 18-годишно момиче. Тя държеше сама да приготви торта, а аз да я украся впоследствие. Обикновено тази практика не води до максимално добри резултати - понякога видът на блатовете и кремовете не е подходящ за определени начини на украса, или пък има несъвършенства в сглобяването, които впоследствие по-трудно се отстраняват. В конкретния случай се бяхме разбрали за повечето неща в подробности, и в крайна сметка аз сглобих тортата от приготвените блатове и крем.
       Украсата трябваше да е свързана с интересите на рожденичката - участия в модни ревюта и увлечение към биологията. Ето как ги съчетах аз:

Изглед отпред


Изглед отстрани
        
       Поради вида на блатовете "учебникът" стана леко поиздут и това ме накара да го направя като по-старинна книга, което все пак се вписваше в стила на тортата. Манекенът изработих предварително от оризон и "облякох" със захарна паста. Оставаше да добавя само малко черен сатен и някое и друго цвете... Ето по-близък поглед към някои детайли:

      
        Понеже тази торта не беше приготвена от мен, не мога да посоча точната рецепта. Блатовете бяха подобни на тези, които се използват за торта "Добуш" - нещо като твърди бисквитени платки. Кремът приготвих аз с маскарпоне, рикота и млечна сладкарска сметана, като при сглобяването сложих и плодове върху блатовете /ягоди и банани/. Не съм я опитала в завършен вид, така че няма как да коментирам вкуса й, но предполагам, че се доближава до бисквитените торти. Най-важното е, че тя изпълни добре предназначението си - да стане източник на приятни емоции за момичето и близките му, както и за колежката ми, която я подари!

     

Няма коментари:

Публикуване на коментар