сряда, 23 май 2012 г.

Малка бебешка торта


       Колкото и да е странно, по някакво стечение на обстоятелствата това е първата ми торта за новородено бебе. Тя беше предназначена за традиционната сбирка на жените на 40-тия ден след раждането, на която, както е известно, се поднасят предимно сладкиши. Досега не бях имала повод да направя такава бебешка торта, може би защото децата в по-близкото ми обкръжение вече поизрастнаха, а пък за моите деца умишлено "пропуснах" тези сбирки - аз не съм голям традиционалист, особено що се отнася до религиозно обусловените традиции. Независимо от това темата си е радостна, весела и пъстра, откъдето и да я погледнеш!
       Първоначално ставаше дума за една средно голяма по размер торта, но докато обмисляхме украсата, се зароди идеята да направя по-малка торта с кексчета около нея. Майката на новородения Никола беше харесала моите кексчета със златни рибки, които направих на миналия Никулден - може да ги видите тук. Тя държеше именно на рибките - заради зодията на детето. Златните рибки някак не ми се вписваха в бебешката тема, затова ми хрумна да ги заменя с гумени играчки за баня /моите деца имаха подобни преди време/. Естествено доразвих хрумването, като реших самата торта да представлява къпещото се бебе. Ето какво се получи накрая:


       Тортата беше около 20 см в диаметър, шоколадова с крем от маскарпоне, сметана и ягоди. Ефектът на водата в легена постигнах със сладкарско желе "Кристалина", оцветено в синьо, а "пяната" е от топченца захарна паста и посипки:

Тортата отблизо
Бебето
Аксесоарите за къпане
      










        Както вече казах, идеята за рибките върху кексчетата ми дойде от едни малки гумени рибки за баня, които пръскат вода от устите или гърбовете си - продават се в бебешките магазини. Ето и самите кексчета отблизо:


       По състав кексчетата бяха ванилови с шоколадови парченца, рецептата за тях може да прочетете в един от любимите ми блогове - "Сладко царство" - тук . Моята украса обаче не е с маслен крем, а със захарна паста.

Няма коментари:

Публикуване на коментар