сряда, 5 юни 2013 г.

Малко от моите не-любими превозни средства

       За кой ли път ще се оплача, че мразя всички МПС-та като тортена украса! Може би бих направила с по-голям интерес някой камион или рейс, любими са ми самолетите, корабите и велосипедите, но колите и моторите - НЕ! За беда без тях май не може. Колите са си честа любима тема на всички момченца, а някои от тях - по-точно БМВ-тата - и на повечето татковци. Освен това аз имам много приятели мотористи и беше въпрос на време кога ще направя и някой мотор...

       Последната ми торта на автомобилна тема беше за дете на мои приятели и трябваше да е със състезателен уклон. Като любима марка кола Сашо избра Pagani Zonda - дано това да ви говори нещо, защото на мен не ми говореше, преди да започна проучването си в интернет по повод тортата...Освен модела, който трябваше детайлно да проуча, оставаше най-важния въпрос - цялостния дизайн. Никак не ме грабна идеята за състезателна писта за рали, тъй като може би това е най-разработваната и банална тема в тортената декорация. Най-голям интерес имах към символите на ралито Дакар, особено ми хареса вида на трофея като метална статуетка. Пагани-то обаче си е пистов автомобил, подхождащ по-скоро на Формула 1...Е, в крайна сметка обединих елементи и от двете състезания с помощта и на печат върху захарна хартия. Ето какви бяха моите "модели", чийто снимки издирих в интернет:

Pagani Zonda
Рали Дакар - трофеят
Рали Дакар -  символите

       Оттук почерпих идеи и ето какъв беше резултатът:

Общ изглед
Отстрани



       Колата отгоре направих стандартно - с основа от слепени блатове, покрита със захарно тесто. Статуетката - трофей е от тестото на Нелка, първоначално бяла, боядисана отгоре с еърбръш и четка. Вътре тортата беше от вече не толкова новата "шоколадова торта а ла Мери" с орехи. Тази торта претърпя сериозно транспортиране - пътуваше в кутия в багажника на кола до Цигов чарк, за щастие безаварийно!

       Малко след този случай се появи и вдъхващият ми страх мотор. Ставаше дума за малка тортичка - подарък за именник, представляваща асфалтово трасе с изправен мотоциклет отгоре. Общо взето, имах сериозни притеснения дали фигурата ще е достатъчно стабилна, затова този път започнах отрано изработката. Разгледах внимателно предпочитания като марка и дизайн мотор /пратен ми на снимка/, а за самата изработка следвах инструкциите тук. Тази страница във Фейсбук съдържа доста богат набор от поетапни снимки  за изработката на разнообразни декорации и горещо я препоръчвам на заинтересованите!

       Разбира се, само донякъде се придържах към инструкциите, после импровизирах. Тортичката, както споменах, беше малка, затова реших да добавя и "гръб" под формата на тухлена стена зад мотора. "Стената" направих три дни предварително също от тестото на Нелка, и след това време тя беше напълно втвърдена и стабилна. 

Изглед отпред




       А ето как изглеждаше моторът отблизо:


      Отвътре тортата беше Медовик с орехи - вариант, който е чудесен избор за всякакви 3д-торти.

        С надеждата, че скоро няма да ми се наложи да пиша по същата тема, приключвам за днес! До скоро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар