сряда, 9 януари 2013 г.

Следновогодишно 4 - торти за мъже

       Завършвам с представянето на тортите от миналата година с няколко, предназначени за подарък на мъже - е, едната от тях беше за по-малък мъж на 11 години, но все пак....

       Ще започна с тази, която направих за рождения ден на Емо. Той е съученик на дъщеря ми и тази година също навърши 11. Темата на неговата торта беше отново популярната  игра "Angry birds". Казвам "отново", защото това е второто нещо, което правя по темата, а сигурно няма да е и последното. Първата торта беше също за дете от класа на Бояна - можете да си я припомните тук. Както ставаше дума в един наскоро попаднал ми виц, урокът за траектория на тяло, свободно падащо към земната повърхност, скоро ще се учи с помощта на нивата на "Angry birds" от 1 до 12... Забелязала съм, че много поотраснали вече мъже също обичат играта , затова и сметнах, че мястото на настоящата торта е точно тук!
        Всъщност и аз обичам да играя на тази /както и на доста други/ компютърни игри, така че като цяло ми е приятно да правя и тортени декорации по темата, въпреки че е трудно човек да измисли нещо особено оригинално и интересно, свързано с пилетата. Тук не мога да кажа, че излязох извън рамките на очакваната имитация на играта, но имаше някои нови елементи, които вмъкнах. Ето я и самата торта:


       Приложих малко нови нюанси с еърбръш /въздушна четка/, поставих прасетата върху конструкция от цветарска тел и фондан, а любимият ми елемент беше изобразяването на траекторията на синьото пиле с помощта на тънко телче и бели фонданови топченца! 





                  Ето и една-две снимки на тортата от други ъгли:

Отляво
Отдясно













       По отношение на състава на тортата желанията на родителите на Емо бяха да е нещо сочно и сметаново. Затова се спрях на една позабравена рецепта, мое изобретение - бели маслени блатове отгоре и отдолу, по средата ред бишкоти за тирамису, сиропирани в плодов сок, а между тях - мус от маскарпоне, заквасена и разбита млечна сладкарска сметана, подсладен с бял шоколад и съдържащ парченца плодове. В този случай използвах кайсии от компот.



       Втората торта вече е типично "мъжка", попадаща малко в категорията 18+. Тя беше предназначена за подарък и трябваше да изобразява полугола жена - за "обстоятелствата" около нея аз сама щях да взема решение. Отхвърлих полянките с цветя и разхвърляните легла като по-често срещани и разположих "красавицата" направо в облаците:



       С риск да бъда обвинена в разпространение на нецензурни снимки ще дам и една в по-близък план!




       И накрая приключвам с една малка торта по много актуална за мен тема /поне що се отнася до половината от нея/! Става дума за поредната комбинация от любими занимания, този път включваща ски и тенис на едно място.
      Тортата претърпя отклонение от първоначалния ми замисъл, но вероятно това се оказа за добро. Тя трябваше да е по-голяма по проект, но в последния момент нуждите намаляха и я направих само за 10 човека. За да мога да комбинирам двата спорта на малката повърхност, сложих по-голяма подложка, имитираща тенис-корт. По отношение на линиите по него ползвах "консултант" - мъжа ми, защото аз така и не заобичах тениса. Виж, по отношение на скиорската част не ми бяха необходими съвети...Този път, за разлика от предишната си скиорска торта, направих скиора в по-скоро комична ситуация - седнал на пистата след падане в снега.

  

       Особено любим момент в тази торта ми е ето този детайл:


     При изработката на ракетите за тенис приложих един трик, който значително улесни направата им - използвах вместо корда по-еднородно парче от захарната дантела на фирмата "Шугървейл". Тя се прави с помощта на едно хитроумно изобретение - специална подложка и айсинг, с помощта на които се получават много реалистични и огъващи се при работа парчета ажурна дантела. 
        
        
     Както вече казах, тази торта е особено актуална за мен в момента, защото точно приключвам подготовката си за предстоящата ми едноседмична ски-ваканция! С нея свършват и непоказаните досега торти от миналата година. С надеждата, че през 2013-та тортите отново ще ми носят същото огромно удоволствие и ще усвоя нови за мен техники и умения в тази насока, ще започна със свежи сили представянето на новите ми творения след 20-ти януари. 
          Е, довиждане дотогава!

Няма коментари:

Публикуване на коментар