понеделник, 12 декември 2011 г.

Няколко забавни дреболии

       В промеждутъците между последните торти направих няколко дребни неща, които смятам да покажа в тази публикация. Едното всъщност си беше малка тортичка, останалите бяха кексчета по различни поводи.
       Първите  мъфини направих за Никулден и естествено трябваше да са на "рибешка" тематика. Много мислих какви точно риби да изработя - тропическите рибки не ми се видяха особено подходящи, а пъстървите и шараните в този размер ми се сториха скучни. Накрая се спрях на златните рибки. За модел ползвах илюстрациите в една книга за аквариумни рибки, където имаше най-различни разновидности на този вид /а те са много/.Така върху всяко кексче успях  да сложа различна златна рибка:





     Скоро след това трябваше да направя мъфини за подарък под формата на калинки. Тук вече не се наложи да правя литературна справка, просто се опитах да изглеждат по-забавни:




     Този път ги поставих в кутийка, която изработих специално за целта:



         И накрая идва ред на тортичката. Тя беше за 10-тина човека, по повод рожден ден. Идеята беше да е с голяма четирилистна детелина отгоре и с надпис. Направих тези неща, добавих и панделка отстрани. Въпреки това не ми се видя напълно завършена. Изработих няколко малки детелинки и една подкова, но пак не ми харесваше и ги махнах. Тогава пред очите ми попадна едно миниатюрно прасенце-касичка, играчка на децата, и разбрах какво ми липсва. На бърза ръка направих подобна касичка от захарно тесто /вече времето ме притискаше доста/. Това може да обясни защо снимките, които ще покажа, са с различно качество. Снимката с прасенцето - окончателния вариант на тортата - е направена на изкуствена светлина, вече в кутията. Останалите са на дневна светлина и там може да се видят реалните цветове:




Окончателният вариант

Реалните цветове на тортата

       Тортичката беше бяла еклерова, а кексчетата бяха два вида - първите с тиква, една много сполучлива рецепта за кексово тесто, а вторите - "червено кадифе" с крем.

Няма коментари:

Публикуване на коментар