понеделник, 2 април 2012 г.

Таралежчета в гората

       След множеството коли за моя радост дойде ред и на нещо по-различно. Този път се пренесох мислено в гората и в съответствие с прекрасното време навън тортата се получи доста "пролетна". Тя беше за рожден ден на момиченце, навършващо седем години - Ванеса. Темата на нейната украса беше доста точно определена предварително - трябваше да има четири таралежчета, подобни на една играчка на рожденичката. Защо точно четири - така и не разбрах, но аз поначало обичам повечето фигурки в украсата и това съвпадна с намеренията ми да направя горска сценка със събиране на ягоди. Реших самата торта да представлява пън на дърво:


Отстрани
Отстрани











Отзад

       Бих казала, че много се забавлявах, докато правех всички подробности. Единственото скучно нещо беше изработването на множеството бодлички и тревички. Действително имам съответния уред за по-лесно получаване на такива неща, но въпреки това става бавно. Резултатът обаче напълно ме удовлетвори и таралежчетата в завършен вид си струваха усилията - ето ги по-отблизо:

Таралеж № 1
Таралеж № 2












Таралежи № 3 и 4

       И с тази торта, както и с много други, имах проблем със надписа - когато тортата беше готова, не можах да измисля как да го вмъкна, без да се наруши визията. Е, успях да го наместя по някакъв начин, но това ми костваше доста повече мисловни усилия, отколкото отделих за цялата украса. Поне цифрата на годините стана по вкуса ми!

       По отношение на самата торта, тя беше с леки шоколадови блатове, ягоди и крем с маскарпоне и сметана. Рецептата за блата е от по-старите ми тефтери и не съм я показвала досега, надявам се скоро да попълня пропуска в този раздел. Блатовете сиропирах със ягодов сок и плодово боле, разбърках маскарпонето с пудра захар на вкус и добавих разбита млечна сметана. Редувах блат, крем и нарязани на парченца и поръсени предварително със захар ягоди.

Няма коментари:

Публикуване на коментар