вторник, 10 април 2012 г.

Някои древни и не толкова древни хищници

       Не мога да не отбележа, че законът на сериите е в пълна сила и при правенето на торти. Напоследък отново се случи така, че трябваше да работя по доста сходен начин при две торти в рамките на три дни. Не че украсата беше еднаква, но и в двата случая ставаше дума за по-едри животни - хищници. Изработката на такива големи по размер части от украсата поначало е от трудните неща в декорирането на торти - те трябва хем да не са много тежки, хем да се поддават на по-детайлно моделиране. Такива фигури не могат да се изработят само от захарна паста, а трябва да имат по-твърда основа отдолу, за да не се деформират при съхненето. Реших да изпробвам нова техника при изработката им, при която основата се прави от слепени зрънца от детските бонбони тип оризон. По-подробно описание на този процес съм дала в новия раздел на блога "Стъпка по стъпка".


       Първата торта беше за рождения ден на сина на мои приятели -  Сашо. Досега не бях имала случай да правя торта за него, но тази година той изрично настоя да получи една на динозавърска тема. Все ми се иска да направя някакъв нов вид динозавър, но всички деца искат само тиранозавър и нищо друго! И този път беше така. Това щеше да бъде третият за мен, но за разнообразие този път реших да е изправен:

Изглед отпред
Изглед отстрани

От другата страна
     
        Цветът на вече покрития с моделираща маса, сглобен и изправен динозавър постигнах с помощта на въздушна четка /аерограф/, като пръсках последователно с различните цветове, които бях избрала.
       При тази торта повторих един елемент, който вече бях правила преди - става дума за малкото динозавърче в яйцето. То много ми допада като идея и реших, че ще подхожда и тук. Ето поглед към "майката" и "бебето" отблизо:


       Не искам да прекалявам със снимките - в повече аспекти можете да разгледате тортата на страницата ми във Фейсбук /линк към нея има в началото/.
       По вид тази торта беше "червено кадифе" - блат, който е с наситено червен цвят поради добавянето на сладкарска боя в тестото, и крем на основата на сирене "Филаделфия".


       Втората торта вече трябваше да бъде с хищник, какъвто досега не бях правила - леопард. Отново предпочетох фигурата на животното да е по-голяма и приложих същата техника, както при динозавъра - с оризон. Оцветяването постигнах, като използвах светложълта моделираща маса, която боядисах също така с помощта на въздушната четка  в по-тъмен нюанс на нужните места. Петната нарисувах след изсъхването.

       Ето готовата торта отпред и отстрани:





         Общо взето, леопардът се получи според желанието ми, само изражението можеше да е по-свирепо, но.... следващия път. Ето го как изглеждаше отблизо:




         Надписът също беше с леопардов "дизайн":



        Тази торта по състав не беше нещо ново - бананово-кокосова с готов пандишпанов блат, една от малкото торти, която не губи от вкусовите си качества, ако се приготвя с готови блатове.

Няма коментари:

Публикуване на коментар