понеделник, 1 април 2013 г.

Малко за котките

       Едва ли е имало повод да спомена досега, но най-любимите ми животни са именно котките. По начало обожавам да наблюдавам всякакви животни - и на живо, и на филми, също така съм любител на разнообразни домашни любимци и от ранна детска възраст до днес съм имала доста у дома. Имала съм и куче /кокер-шпаньол - друго любимо животно/, но във вечния спор за предпочитанията между кучето и котката аз съм на страната на котките. Понастоящем една от тях живее с нас в къщи и не спирам да се радвам на красотата и спокойствието, което ми носи... Тук ще ви покажа две торти, които направих тази година за други "ценители" на тези създания и които ми доставиха голямо удоволствие!

       Ще започна с тортата за рождения ден на Габи - дъщеря на мои приятели. Тя имаше доста конкретни желания относно дизайна - самата торта трябваше да представлява диван, на който лежи една котка, а друга се опитва да се качи на него. Доколкото разбрах, това е типичното състояние на техните реални питомци! Идеята много ми допадна, защото освен на котките съм фен и на 3D-проектите. Оставаше само да избера цвета и модела на дивана и да добавя аксесоарите....

Поглед отпред
Отстрани
Отстрани


       Мисля, че по отношение на изработката няма какво много да обяснявам, както при всички триизмерни торти всичко опира до пространствено мислене и изрязване на блатовете в нужната форма. Тук е важен изборът на подходящи за моделиране блатове - в моя случай бяха любимите шоколадови блатове на Ирина Купенска.

   
       Втората торта представляваше по-сериозно предизвикателство, защото трябваше да съдържа умален модел на любимата сиамска котка на рожденичката. Да си призная, много обичам да правя реалистични животни като тортена украса, но винаги имам известно притеснение дали ще постигна нужната прилика. Ето какво успях да направя в този случай:



      Котката беше с височина около 15 см. Изработих я с помощта на оризонова маса отвътре. Първоначалното ми покриване беше със светлобежова ММ, а тъмните нюанси са постигнати с помощта на въздушна четка - моят любим инструмент!
      И тъй като много се гордея с нея, ще я покажа и по-отблизо:



     Отвътре тортата беше вита шоколадова с ягоди.


       И накрая - все пак има и любители на кучетата, затова не съм подминала и тях сред тазгодишните торти! Ето една торта за рождения ден на моя приятелка и ценителка на творенията ми, която си пожела като тема на украсата жена, разхождаща куче в парка:


       Може да съм била малко на френска вълна, докато я правих, тъй като малко преди това се занимавах с Айфеловата кула.... Това се оказа добра възможност на разширя приложението на дантелите SugarVeil, с които тъкмо експериментирах!

Поглед отстрани
Поглед отзад












        Както сигурно предполагате, приятелката ми е собственичка на куче - порода чау-чау - обаче прецених, че ще ми е доста трудно да го направя в този размер, затова се наложи да го заменя с нещо по-лесно за моделиране:

Кучето отблизо...

...и собственичката!
Паркова сцена
       
        И сега спирам дотук, за да отида да гледам .....едно филмче за подводния свят по Нешънъл Джеографик....друга любима тема.....дано с наближаването на лятото тя пак да се появи в репертоара ми!

Няма коментари:

Публикуване на коментар