понеделник, 15 октомври 2012 г.

Подаръци и плюшени мечета

       Тази торта, която ще ви покажа, е една от любимите ми за изработване и гледане. Тя е малко по-различна от обичайните ми торти с много фигурки и действие. Основен елемент от украсата трябваше да бъде плюшено мече от серията играчки "Me to you" - любими на момичетата от най-различни възрасти /а да си призная - и на мен/. Може би защото много обичам да правя подобни неща, резултатът ми донесе и повече удовлетворение.
       Отдавна не бях си спомняла за тези симпатични сиви и леко тъжни мечета - всъщност от времето на първите ми стъпки в тортоправенето, за един от рождените дни на малката ми дъщеря Гери. Ето какво бях сътворила за нея  по модел, взет от сайта tortues.com /линк към него има в началната страница на блога/.

       А ето какво направих на същата тема сега, почти три години по-късно:


       Тортата изглежда доста проста за изпълнение, но трябва да призная, че с уменията си отпреди три години нямаше да успея да постигна този резултат. При малкото на брой елементи за украса и липсата на панделки, дребни части и т.н. и най-малкото невнимателно движение при преместване, поставяне на фигурите и залепване можеше да доведе до нежелателни дефекти в покритието.
       От това идваше едната трудност в изработката на тортата, а другата беше от съвсем различно естество. Предвид любимата ми тема с мечетата, когато обмислях нещата, ми дойдоха не една-две, а поне десетина различни идеи, а тортата беше само една....Е, тук ми помогнаха рожденичката Рейна и майка й, като посочиха картинката, която най-много им допадна от всички.

       Мечето ми достави голямо удоволствие, докато го правех. Ето как изглеждаше по-отблизо:






       А ето и постъпковите снимки, които направих в процеса на работата:


    Това са грубите "заготовки" за подаръка и тялото на мечето. Направих ги от готов блат, слепен с малко крем, оставен да стегне във фризера, впоследствие го моделирах с нож до желаната форма.





   Подаръкът си остана кубичен, само го поизгладих. Ето какво получих след моделирането на основата на бъдещото тяло. Мечето отзад е истинската плюшена играчка за сравнение. Основата трябва да е малко по-малка от желания готов размер.






Същото нещо в анфас







   Ето така изглеждаше тялото след обличането със захарна паста.









   Тук съм добавила краката и съм направила козината и шевовете. Инструментите, които ползвах, са отстрани. Козината се прави най-лесно с малка ножичка.





   Прикрепих и ръцете с помощта на айсинг и част от клечка за зъби.Изработих главата отделно и подпрях върху фолио с подложка от памук с помощта на клечки за зъби. Подложката за съхнене е стиропор, в него лесно се забождат клечки и шишчета.



       По състав тортата беше "Медовик" със парченца сушени кайсии. За да станат гладки бордовете, обвих всичко отстрани с ленти от готов блат и стегнах в ринг /като предварително обвих плътно с прозрачно фолио/.

       Е, както вече споменах, ако някой иска да има торта с плюшено мече, сега е моментът - имам още поне десет неосъществени идеи в проект....

Няма коментари:

Публикуване на коментар