четвъртък, 17 ноември 2011 г.

Две торти за малки момчета

        В един кратък интервал от време ми се случи да направя торти за рождените дни на две момченца, като и двете бяха на "транспортна" тема. За да бъде аналогията пълна, и двамата бяха Александровци. И в двата случая ми се наложи да ползвам за модел някои от любимите коли и багери на рождениците, с които се сдобих колкото се може по-тайно.

       Едната торта беше за детенцето на мои приятели - Алекс, който стана на три години. На миналия му рожден ден отново се бях заела с това, но тогава той беше на вълна животни и тортата му беше с "фермерски" мотиви. Тази година обаче на мода бяха багерите /и по изключение камионите/, така че с майка му не се колебахме дълго за сюжета. Само ще спомена, че любимата разходка на Алекс от няколко месеца насам е до съседната улица, където тече един безкраен ремонт, за да гледа машините в действие! Тортата трябваше да изобразява работата по разкопаването с участието на различна техника и мисля, че добре се справих - стана достатъчно кафява, разкопана и неравна, за да прилича на истински строителен обект!

Схемата на разкопките!
Отстрани
Отзад











       Както може би се вижда, има дори отпечатъци от гумите на любимия багер! Ето и един-два детайла отблизо:

Камионът отпред
Багерът - главното действащо лице!











      
       Другата торта беше поръчка за празненството по случай рожден ден на двегодишно момченце - Алек. Неговите любими играчки бяха малките колички, и аз си послужих с някои от тях при изработката. Първоначално обмислах идеята да направя гараж, но после се спрях на идеята за градче с улици:

"Градчето" отпред
Поглед отзад
Любимата червена кола на Алек...
...и любимата на всички деца полицейска кола


       А ето реалните колички, които ми послужиха за модели:


       Тъй като това писание стана доста дълго, повече снимки на тортите от други ъгли можете да разгледате в моята страница във Фейсбук - т у к.

       По вид двете торти бяха сред любимите ми, които често приготвям и препоръчвам - морковената и бананово-кокосовата - можете да ги откриете в раздела "Рецепти".

       За съжаление, както много пъти съм отбелязвала, въздействието на такива торти не може да се улови добре на обикновена снимка. Уви, само снимките останаха вече, но ще си спомням и усмивките на децата, които ми носят най-голямо удовлетворение от работата по тортите!

Няма коментари:

Публикуване на коментар