понеделник, 19 ноември 2012 г.

Влакчета за начинаещи и напреднали

       Може би не съм споменавала досега, но превозните средства не са сред любимите ми теми за декорация на торти. В пълна сила това се отнася за автомобилите. И в живота извън тортите никога не заобичах колите - нито като шофьор, нито като пътник в тях, а възхищението от даден дизайн или марка така и не ми стана познато. Затова и изработването на "тортени" автомобили / с изключение на героите от филмчето "Колите" / никога не ми е носило голямо удовлетворение.
       Всяко правило обаче си има изключения, и в случая със превозните средства това са влаковете! Може би все още изпитвам носталгия по времето, когато бях дете и пътуването с влак беше част от голямата емоция на всяка една почивка, начало на много прекрасни изживявания. А и в по-късна възраст продължих доста дълго да пътувам така, дори в един момент ежедневно ходех на работа с влак. И днес, когато навсякъде ходим с кола, много ми липсват някои неща - четенето на книга по време на път /в кола не ми се удава да го правя!/, разходките по коридора по време на движението, спокойствието от това, че пътуването не те ангажира лично и не зависи от теб. Е, въпрос на вкус, както много други неща...
       Така, както обичах да пътувам с влакове, така и днес обичам да ги правя от захар. Тук ще ви покажа три торти на "железопътна" тема - с влакчета-играчки или модели на реални локомотиви. По закона за сериите те бяха направени почти една след друга, дори две от тях в рамките на една седмица. Вече имах опит с локомотив - за рождения ден на бивш дългогодишен жп-служител, баща на моя съученичка. Резултатът можете да видите тук. Новите три влакчета бяха за деца в различна възраст и, за мое щастие, всички се различаваха по вид.

       Първата торта беше на тема влакче-играчка по подобие на тези, предлагани от фирмата "Brio". Те са с дървени релси и могат да се комплектоват с гари, дръвчета, тунелчета и други подобни аксесоари. Майката на рожденника ми изпрати линк към любимите влакчета на сина си, откъдето почерпих идеята за украсата - оттук.

Поглед отпред
Поглед отстрани
Влакчето отблизо
Влакчето отблизо












       Втората торта представляваше по-сериозно предизвикателство. Тя беше за сина на мои приятели, навършващ 10 години. Той се оказа голям любител на влаковете, и като помощна "литература" за изработката на тортата ми беше връчена една книга със снимки и описания на разнообразни реално съществуващи влакове и локомотиви. Дълго я проучвах и накрая се спрях на един от тях - локомотивът "Санта Фе", проектиран за дълги пътувания в пустинните местности в САЩ. Ето тук може да се види как изглежда той. Реших самата торта да е с по-нестандартна форма и да изобразява мост, по който да преминава влака, дори предвидих и "фон", имитиращ червеникавите скали от пейзажа. Самият локомотив с многото си детайли ми отне значително време за изработка, повече от очакваното. Въпреки това пак имаше много какво да се желае...





       Размерът на локомотива беше около 20/5/9 см, като за основа при изработката използвах готови пандишпанови блатове, слепени с маслен крем. По вид тортата беше "Медовик", което ми даде възможност лесно да оформя "моста". Скалите за фон са изработени от картон, покрит със захарна паста.


       Последната торта от тази серия беше посветена на един популярен анимационен герой - влакчето Томас. Тя също беше за сина на мои приятели - Алекс, който навърши 4 г. Досега това влакче беше оставало извън полезрението ми и сега се запознах набързо с него и многобройните му приятели. Въпреки че изработката на тортата се падна в края на един доста натоварен за мен  двуседмичен период, резултатът ми донесе голямо удовлетворение:

Поглед отпред
Поглед отстрани
Томас отблизо
...и някои от приятелите му










       Отвътре тортата беше по любимата ми рецепта за многоцветна кокосова торта, но цветовете бяха син, червен и бял - като на влакчето. За съжаление не успях да снимам разреза. Радостта на Алекс и гостите му също допринесе за пълното ми удовлетворение от постигнатото. Ето и някои снимки от партито за рождения му ден:


       След тази подчертано транспортна тема вместо "До нови срещи" ви пожелавам "Приятно пътуване" - докъдето и да ето!

Няма коментари:

Публикуване на коментар