неделя, 4 ноември 2012 г.

Ретроспекция:Хелоуин 2012 г

       И тази година, както и предишните няколко, на 31-ви октомври вечерта в къщи се събраха всички, които искаха да се маскират и забавляват за Хелоуин. Аз самата с удоволствие се подготвям за този ден, а за децата ми и техните приятели партито и костюмите за него са предмет на обсъждане още от края на ваканцията насам. Откакто празненството на този ден се превърна в нещо като мини-традиция за нас, се наслушах на хиляди изказвания като "Това не е български празник" или "Е какво има да празнувате, това са някакви гадости, измислени от американците". Много имам какво да кажа по въпроса дали всички български празници са интересни за празнуване с деца в наши дни, дали кукерите и идеята на празника Задушница са много по-различни в своята същност от Хелоуин, или дали всичко, измислено от американците е непременно глупост. Общо взето, за мен е важно да има повечко поводи за радост и животът - моят и на децата ми - да е по-интересен. Иначе от гледна точка на смисъла на празника - за мен Великден и Коледа са също толкова абстрактни поводи за празнуване, като се има предвид, че не съм особено религиозна.

       След това кратко философско отклонение преминавам веднага към снимките от партито и подготовката за него. И тази година, както винаги досега, имах много амбициозни проекти за нещата, които да направя за хелоуинската маса. Е, не всички от тях успях да осъществя, в крайна сметка се наложи да махна планираната торта от "менюто". Наблегнах на сладките, които  децата да могат да си вземат като лакомство.


       Както се вижда, количеството беше внушително и те глътнаха по-голямата част от скъпоценното ми напоследък време. Освен сладките бях изпекла шоколадови мъфини, върху които шприцовах цветен белтъчен крем и украсих със собственоръчно направени топъри. Освен това имаше два вида кейк-попсове - едните стандартни с тъмен шоколад и хартиики за мини-мъфини с очички на дъното, а другите - моделирани с формичка за малки черепи и потопени в бял шоколад. Имаше и различни шоколадови неща - един експеримент за мен - изработени с молдове. Направих шоколадови черепи, ковчег с капак и бисквитки, облечени с шоколад и фигурка на котка или тиква. За съжаление накрая толкова бързах да подредя масата, че не успях да снимам навреме всичко това. Ето две снимки от етапа на настъпилото опустошение:

Бисквитките и кексчетата
Кейк-попсчетата
       
       Подготовката включваше не само сладкишите, но и украса на къщата, костюми за мен и децата и дори украса на стълбището, защото "страшилищата" обикаляха по етажите за лакомства. За пореден път съседите ни се сблъскват с това и бяха подготвени със сериозно количество бонбони, някои и с маскировка и украса на вратите си. Ето малко от нашата украса:


Тикви пред входа
Типичната издълбана тиква в къщи









...и едно свежо хрумване в празния ни аквариум!


       
       Костюмите бяха приготвени по-отрано. Дъщеря ми Бояна избра да бъде вещица и за целта поръчахме специална тюлена пола "ту-ту" от тук. Малката ми дъщеря Гери искаше да бъде в костюм като една от куклите от серията Monster High. Аз щях да бъда подобие на Мортиша от филма "Семейство Адамс", един много култов филм за мен. За целта освен с тюлената поличка се сдобихме с куп платове и дрехи от магазини втора ръка и се захванах да шия. Ето и резултатите:


       
       Голямата атракция на вечерта обаче беше нещо съвсем друго - СУХ ЛЕД! Идеята за него не беше моя, а на една "другарка по съдба" по отношение на тортите и на хелоуинските празненства - Хриси.Двете положихме доста усилия, за да се сдобием със скъпоценните ледчета, но резултатът беше зашеметяващ. Къщата се напълни с дечица, понесли своите димящи чаши, а и възрастните не останаха по-назад:





      
       С тези две последни снимки приключвам за днес. Напук на предубежденията ви пожелавам да можете да превръщате страшните неща в забавни...така че да го кажем съвсем като "тъпите американци" - Happy Halloween!!

2 коментара:

  1. Чудесна подготовка и явно прекрасен празник! Дано децата и гостите да се забавлявали както подобава. Поздрави и комплименти!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! Децата, а и възрастните, се забавляват винаги добре на този ден в къщи, което ни кара в крайна сметка да продължаваме да го празнуваме вече пета година!

    ОтговорИзтриване