сряда, 8 август 2012 г.

"Спящата красавица"

       Тази торта е последната, която правя през това много горещо лято, тъй като дойде време за дългоочакваната почивка! Утре вече ще съм на път за морето, така че бързам да представя снимките й, преди да е излетяла от главата ми. Този път става дума за нещо, което отдавна не бях правила - торта във формата на принцеса от анимационно филмче, а именно Аврора от "Спящата красавица" на Дисни.
       Такива торти, известни като "барбита", са много популярни в сладкарниците, като торса и главата там обичайно са пластмасови като на едноименните кукли. Аз обаче не обичам да използвам пластмасови фигури в изработката на тортите, затова направих тялото и главата на Аврора от захарно тесто и блатове за опора /изрязани в съответната форма/. Вече имах два предишни опита за подобни неща - можете да ги видите тук и тук. Смея да заявя, че сегашният резултат ми се струва най-добрият досега, макар че се съмнявам Уолт Дисни да може да ме обвини за нарушаване на авторските права, съдейки по приликата с неговата героиня!

Поглед отпред
Отстрани
Отстрани














       По начало тези тип анимационни герои, макар и да изглеждат прости за направа, всъщност са най-трудни за имитиране. Ето как изглеждаше моята версия на Аврора по-отблизо:


       Любимите ми герои от това филмче всъщност са трите феички, които се грижат за принцесата от малка и се опитват да я предпазят от злата фея и нейното предсказание. За съжаление тук не можах да ги вмъкна, тъй като самите те са по-едри фигури. Затова направих някои от птиците - приятели на Аврора, включително любимото й бухалче:






       Като състав тортата беше една от любимите ми и най-подходящи за триизмерните творения - "Медовик" със заквасена сметана и вишни. Рецептата съм я записала при останалите, а този път успях да заснема поетапно и изработката - това може да видите тук.

       Накрая пожелавам на всички приятно доизкарване на лятото! До нови срещи през септември!

Няма коментари:

Публикуване на коментар