петък, 20 юли 2012 г.

Морската торта на Ралица

       Въпреки горещините, отпуските и почивките всяка година през юли съм била сигурна, че ще имам да правя поне две торти. Едната е за голямата ми дъщеря Бояна, чийто рожден ден тепърва предстои и която е заявила /засега/ че иска торта на тема "Гости с преспиване" - много актуално сред приятелките й! Другата задължителна юлска торта е за дъщерята на моята най-дългогодишна и близка приятелка, Ралица, която тази година стана на 10, и която сега ще покажа. Обичам да правя торти за по-близките ми хора, но тъй като те са виждали много от тортите ми и са наясно, че имат широки възможности за избор на украса, често имат желания, сложни за осъществяване. Така стана и сега - Рали си пожела торта с плаж, вълни, младеж, който е на сърф в морето, и множество плажуващи момичета. Няма да споменавам, че собствените ми дъщери ме врънкаха да има поне 3-4 девойки по бански, за да могат да си вземат и те по една захарна фигурка...Обмислих нещата и реших да направя тортата като самото море с голяма вълна, изпод която да излиза сърфът, а плажът да бъде разположен върху подложката:


        Най големи проблеми и притеснения ми създаде самият сърфист. Първо ме притесняваше моделирането на човешка фигура в движение, а и той така и не изсъхна добре в горещините, докато стана време да го сложа на мястото му. За щастие с вълната отзад можех да съм спокойна за закрепването му.


        Вълната изработих от бонбони тип оризон и маршмелоуз, които след омесването разточих, огънах и изрязах до нужните ми размери, след което оставих да съхнат, подпряни върху стъклена бутилка. Самата торта беше стъпаловидна на три нива и отстрани на "стъпалата" залепих допълнително малките вълнички, направени от захарна паста. Оцветяването довърших с въздушна четка, а "пяната" направих с помощта на айсинг. Тъй като в бързината отново не стигнах до постъпкови снимки, за тези, които се интересуват, ще дам два линка. Тук може да видите една вълна, подобна на моята, преди да бъде покрита със захарната паста. А тук е показано как се изработват малки вълнички.

       Момичетата на плажа бяха три - минималният възможен брой според рожденичката и дъщерите ми, които после си ги поделиха! Ето и една-две снимки от "плажа" в близък план:

Най-чаровната според мен девойка с чадърчето

Блондинката
Брюнетката











       Тортата беше успешен експеримент като състав. Отдавна бях харесала рецептата за т.нар "немска шоколадова торта" - тя е с блат, съдържащ повечко тъмен шоколад и малко кафе за аромат, а кремът е маслен с много орехи и кокосови стърготини. От себе си добавих вишни за повече свежест. Тъй като това веднага стана една от най-любимите ми торти, в най-скоро време ще я запиша в отдел "Рецепти".
      

Няма коментари:

Публикуване на коментар