четвъртък, 7 юни 2012 г.

Експерименти с цветя

       Всеки човек си има своите силни и слаби страни и това с пълна сила важи и за декорирането на торти. На мен определено ми се отдава моделирането на фигурки, но опре ли работата до цветя /особено по-реалистични/ - нещата стоят другояче. Мога цял час да се занимавам с едно животинче или къщичка, но някак нямам същото търпение да сглобявам листенце по листенце /така се правят по-хубавите захарни цветя/. Това не ми пречи да харесвам много тортите с цветя, направени от други хора и при всеки удобен случай се опитвам да подобря уменията си в тази насока. Разбира се, за да се постигнат добри резултати, са нужни и малко по-различни боички, инструменти и моделиращи маси в сравнение с останалите захарни фигури.

       Особено удобен обект за моите упражнения с цветята са тортите, предназначени за членовете на семейството ми. Тортата, която ще покажа първо, беше за подарък на леля ми, която тази година имаше юбилей. Първоначално нямах ясна идея как да я украся, отхвърлих няколко скучновати неща, които ми хрумнаха, и се спрях на цветя. До последния момент все още нямах "картина" в главата си. Разглеждах много снимки на "цветни" торти, за да раздвижа фантазията си но повечето бяха в т.нар. vintage - стил, а това е друго нещо, което не е мой тип. В този момент случайно мернах една снимка, пусната във Фейсбук, която изобразяваще тясна уличка със светъл плочник и огради, от които висят цветя. Това беше моето вдъхновение и ето какво излезе от него:

Изглед отпред
Отстрани
Отзад













      Опасявам се, че въпреки старанията ми недостатъците в изпълнението на цветята са доста. Общата визия обаче отговаряше на това, което бях видяла и което се опитвах да изразя, така че чувствата ми към тази тота си останаха смесени. Макар и несъвършени, ето как изглеждаха цветята отблизо:

Грамофончетата
Божурът с шипките











       Като съдържание избрах нещо любимо, което леля ми не беше опитвала - морковената торта.

    
       Нова възможност да практикувам се яви съвсем скоро след това. Поводът беше рожден ден на жена горе-долу на същата възраст, за която трябваше да направя голямо кексче с цветя като основен елемент от украсата. Миналата година бях импровизирала с нещо подобно дъщеря й и сега трябваше да повторя донякъде старата идея в нов вариант. Ето тук можете да видите първото кексче, а ето я и сегашната "реплика":

  

       Това е нещо, което пекох в специална форма за голям мъфин, като горната и долната част на кексчето се изпичат отделно и после се сглобяват. Височината е около 15-17 см , в диаметър горната част е около 15 см. Кексът е шоколадов, като вътрешността е издълбана и заменена  с портокалов бял крем по моя рецепта /чакаща реда си за включване в страницата на блога/. Ако не се познава, цветята трябва да са орхидеи!

       Поради някои технологични проблеми при печенето се оказах с половин мъфин в повече, което беще голям повод за радост на малката ми дъщеря Гери, скучаеща  в къщи. Дадох й го да го украсява сама и ето какво направи с голямо старание и изплезен от усилие език:



     

Няма коментари:

Публикуване на коментар