вторник, 29 май 2012 г.

"Angry birds" и песен в съпровод на пиано, или две торти за 11-годишни момичета

       Както знаете, или както може би още не знаете, по-голямата ми дъщеря тази година навършва 11. Тъй като в последно време творенията ми станаха доста популярни сред нейните съученици /и родителите им/, не е чудно, че имам доста торти, правени за тази възрастова група. Да си призная, досега те винаги са били сред най-приятните ми за правене, защото децата вече имат своя конкретна идея как да изглежда тортата им, дори каква да е на вкус, а темите хем не са съвсем бебешки, хем не са все още като при възрастните. Двете торти, които сега ще покажа, не правят изключение. И двете бяха за съученички на дъщеря ми, при това /за мое съжаление/ родени само с два дни разлика. Те бяха част от една много сериозна за мен серия от четири торти за една седмица - истинско предизвикателство за човек, който прави това сам, без помощници, и то в малкото свободно време след служебните и домашните си задължения!
       Е, оплаках се, сега е време да покажа и резултатите - поне първата част от тях. Трябва да кажа, че въпреки малкото време и жестокото недоспиване, бях много доволна от постигнатото, което ме караше да се чувствам в тонус до края.

       Едната тема, по която трябваше да импровизирам, беше "Angry birds". Съжалявам, че не превеждам заглавието на български, но тази компютърна игра е толкова нашумяла напоследък под оригиналното си име, че ако го напиша на български, никой няма да разбере за какво става дума. Сигурно повечето от вас знаят какво представлява тя. Ако не знаете, ще е доста трудно да обясня каква е идеята на тортата, но най-общо казано, различни птички се изстрелват  с прашка, за да целят кикотещи се злобно зелени прасета, укрепени между дървета и камъни. Е, тук полето на фантазията ми беше сведено до това да избера основно формата на тортата, след което да разположа по малко от всички споменати неща по нея....

Изглед /почти/ отпред

Отстрани













Отстрани
   























   

       Постарах се да има по малко от повечето птички, а кулминацията на тортата бяха прасетата:

      

       Този път имах възможност да направя една от любимите си торти - "Династия". Тя е с блатове, подобни на торта "Гараш", но е с два вида крем, при това кремовете са с такава консистенция, че ореховите платки омекват повече. Рецептата, по която работих, можете да видите тук. Тортата ми е на два етажа, но създадох ефект на трети, по-малък между двете части, като добавих облечено в захарна паста кръгче от стиропор.


      Втората торта беше свързана с музика. Трябваше да има пиано, защото рожденичката свири сериозно на пиано. Първоначално се прокрадваше идеята за торта със Серена Гомес като главно действащо лице, която аз се постарах да ликвидирам още в зародиш. Знам, че момичетата на тази възраст доста я харесват, но е изключително неподходяща като украса за торта....Така или иначе решихме да има просто микрофон и други дребни "музикални детайли.
       Когато обмислях как да оформя тортата, реших тя да бъде "крива", като водещият елемент да е микрофонът отгоре, пианото да е на хоризонталните повърхности, а отстрани да има тонколони, ноти и музикални инструменти:


                                           И ето микрофонът отблизо:



       Тази торта беше шоколадова с бял шоколадов мус и ягоди - по желание на рожденичката.

       С настоящата публикация въобще не приключват тортите за 11-годишни през 2012 г - най-важния за мен 11-ти рожден ден /на дъщеря ми/ тепърва предстои..... а досега сме обсъдили само 10-тина от възможните теми за украса!

Няма коментари:

Публикуване на коментар