сряда, 2 октомври 2013 г.

И.....продължението на предишната тема

       Както споменах, анимационните герои са преобладаващата част от темите за детски торти, колкото и да не ми се иска да е така....Продължавам с останалата част от понатрупалите се в "чакащата листа" за представяне.

       Ще започна с две торти на една и съща тема, а именно "Рапунцел и разбойникът". По закона на сериите те бяха направени почти непосредствено една след друга - поне придобих прилична практика....

       Когато ще работя по някоя тема, обикновено избирам картинка, илюстрираща определена сцена от филмчето. Така беше и в двата случая с Рапунцел. Аз самата харесвам тази анимация и имам много любими моменти, така че не ми беше трудно да измисля нещо. Единственото, което нямам желание да правя, е торта с кулата,в която е затворена Рапунцел, защото по тази тема това е най-изтърканото и разпространено нещо. Общо взето, гледах да избегна и всички варианти, включващи полянки с цветя и каменни зидове....

       В първия случай се спрях на нощна сцена с летящи светещи фенери. За да има необходимият ефект обаче тортата трябваше да има и "фон" - още един повод да експериментирам с това:

Поглед отпред
Отстрани
                                             
                              
Рапунцел отблизо
                            
Любимото ми хамелеонче
   










         За съжаление снимките на тортата не са прекрасни... Няма много за обяснение по техниките, която използвах. Фонът е от тестото на Нелка. За да придобие тази кривина, го суших върху парче плътна хартия, закрепено върху борда на формата за печене - бордът, разбира се, е по-тесен, но хартията поддържаше същата извивка. Оцветяването е с помощта на въздушната четка. Фенерите са от фондан и са забучени върху боядисани в синьо спагети. Само големият фенер, който е в ръцете на Рапунцел, е от изомалт.

    
       Както споменах, и следващата торта отново е на тази тема. Тук обаче имаше и допълнително изискване - по някакъв начин да вмъкна и замъка от Дисниленд, защото рожденичката наскоро го беше посетила. Между другото искам да вметна, че тя е трайна любителка на принцесите от филмчетата на Дисни и за нея миналата година правих тортата под формата на Аврора /"Спящата красавица"/, която можете да видите тук.
       Много умувах как да вмъкна замъка и в същото време тортата да е по-необичайна от стандартните варианти по темата, за които вече споменах. Накрая отново прибегнах до изпитаното средство - разглеждане на картинки...Така попаднах на снимка от корицата на един пъзел, която ми се стори подходяща за интерпретиране, а именно тази:





      Хареса ми като цяло цветовата гама и самите цветя, а също и вида на замъка на заден план. Ето какво сътворих, вдъхновена от тази картинка:

Героите отблизо
И естествено - конят Максимус!














       Ако при предишната торта снимките не бяха на ниво, тук са направо ужасяващи....Така става, когато човек борави с техника, чиито способности надвишават умствените му! Е, с гордост мога да заявя, че след този плачевен резултат установих къде ми е била грешката, но междувременно тортата отдавна беше предадена и дори изядена. За кой ли път ще кажа, че на живо тя беше в пъти по-хубава, отколкото я виждате тук. Специални пояснения в този случаи не се налагат, освен че за основа на полата на Рапунцел използвах празна сладоледена фунийка. Самата торта отново беше по новата ми рецепта с бисквитки "Орео"- горещо я препоръчвам на всички!


       Следващата торта е с Мечо Пух и неговите приятели - нещо доста изтъркано вече, но аз отдавна не бях правила тези герои. По някакъв начин те са ми симпатични и събуждат въображението ми. Тук доста телеграфно ще покажа само няколко снимки, не мисля, че има нужда от повече.

       
       Дървото е от тестото на Нелка, а листата му са от маслен крем.





         И последно за днес - една торта, която ми донесе голяма радост, защото с нея открих нещо ново и интригуващо. Става въпрос за неизвестна до този момент за мен японска анимация - "Моят съсед Тоторо". За тези, които се интересуват, ето откъде аз се запознах с този герой и откъде почерпих идеята за тортата с него:
  
       и най вече оттук: http://beautiful-delete-ant.blogspot.com/2012/12/blog-post_5.html

       На една от картинките, на които попаднах по време на проучванията си по темата, Тоторо заедно с двете момиченца от филмчето седеше на клон на дърво над реката и всички ловяха риба. Сценката ми се видя подходяща да бъде пресъздадена от захар....

Риболовците на клона...
....и малкото момиченце!










       Фигурата на Тоторо беше доста едричка, затова е с основа от оризон, както правя обикновено в такива случаи. В ствола на дървото също има оризон.

   
       Ето че дори и с тази публикация не успях да обхвана всичко, свързано с анимационните герои напоследък. Май се налага да има и второ продължение /обещавам да е кратко!/, което ще е свързано с по-момчешки теми.

Няма коментари:

Публикуване на коментар