петък, 15 март 2013 г.

Една нова серия дракони

       Както споменах предишния път, тази година ми се очертава като годината на драконите. Започна се още в края на януари, когато синът на мои близки приятели си пожела торта с дракон и рицари в битка. Това много ме зарадва тогава, защото приказните сюжети са ми любими. С това обаче далеч не се приключи с темата, защото през месец февруари имах буквално нещо като драконова епидемия - още три пъти се наложи да моделирам различни по вид създания от този тип. Поне вече имах тренинг и изпробвах различни нови неща в дизайна, но искрено се надявам сега да има временно затишие по тази тема!

       Ще започна първо с най-последната "драконска" торта - тази за рождения ден на друго близко приятелско момче - Борис. Той беше нарисувал картинка, която ми показа, за да се ориентирам по-добре как трябва да изглежда тортата му. За съжаление не мога да ви я покажа тук на свой ред, но тя изобразяваше замък на върха на планина, около който се беше увил дракон в черно-червени цветове. Е, признавам, че ако бях спазила точно дизайна, щеше да излезе една торта с неправилна форма и височина поне 40 см - нещо, което не беше възможно предвид краткото време, липсата на подходяща опорна конструкция и желанието на родителите на рожденника....Още повече съставът  също ме ограничаваше малко в моделирането, защото трябваше отново да правя лимоново-шоколадово-целувчената торта от блога на Ирина Купенска. Иначе търсеният размер не беше малък - трябваше да стигне за 30 - 40 човека. Реших да разположа замъка на две нива, а за да подчертая факта, че действието се развива на върха на планината, да направя сцената сред облаците:

Поглед отпред в общ план....
....отблизо....
....и още по-отблизо

       Отново не успях да направя постъпкови снимки, но признавам, че времето ми беше изключително ограничено, всъщност приключих окончателно с декорацията един-два часа преди началото на рождения ден, на който щяхме да присъстваме като гости. Затова отново ще прибягна до голи обяснения за някои технически подробности. Тортата е изработена от три отделни кръгли нива със следните диаметри: 23-24 за долния преди окончателното моделиране на релефа, 20 за горната част на замъка и 16 за страничната. Височината на всяка част е около 10 см. Кулите са направени от картон - използвах кухата ролка от едно домакинско фолио, след като то свърши. Покривите им са от вафлени фунийки. Драконът е в основната си част от оризонова смес, крилата са от гъмпейст.

       Ето и още малко снимки от друг ъгъл:







       Следващото нещо по тази тема всъщност не е торта в пълния смисъл на думата, а голям мъфин с пълнеж от крем и малки мъфини с фигурки към него. Той беше предназначен за подарък на мъжа на една позната, която се беше обръщала вече към мен за рождения ден на детенцето им преди няколко месеца. Тук обаче ставаше дума за нещо по-хумористично - забавен дракон, за дизайна на който се вдъхнових от една карикатура, попаднала ми в нета:


       Големият мъфин пекох в специална форма от този този тип. В нея шапката и основата се изпичат отделно, издълбават се и се пълнят с крем. Аз ги облякох поотделно, след това ги сглобих и дооформих "шапката". По състав мъфинът беше шоколадов с ментов крем.
       Малките мъфинчета съдържаха в украсата си части от дракона и някои неща, свързани с компютри и компютърни игри - свързани с професията и хобито на съпруга.





       Идеята с облачетата много ми хареса, затова тя се повтаря като мотив тук /по-скоро я повторих в тортата със замъка/.


       Третото нещо, което ще представя сега, са само фигурки за декорация на торта. Те бяха предназначени за рождения ден на Боби, чиято майка от години помага на дъщеря ми по немски език и с която покрай това доста се сближихме. Тя самата майстори чудесни неща от филц и прежда, много обича да готви и сама приготвя тортите за семейни празници. За големия й син бях правила топър за торта със Скуби-Ду и Шаги, и още тогава Боби каза, че за него украсата ще бъде свързана с филма "Как да си дресираш дракон". Това много ме зарадва, тъй като филмчето е една от любимите ми анимации. 
       Е, Боби не беше размислил и действително пожела главните герои Хълцук и Беззъб като тема за украса. Единственото, за което можех да съжалявам в този случай беше, че ще правя само фигурките, а не цялата торта.....Отново реших да направя топър с подложка, защото това ми позволява повече свобода в позите на героите. Резултатът обаче колкото ми хареса в някои отношения, толкова и не ми допадна в други, така че чувствата ми за фигурките са смесени. Успях да постигна доста добра прилика, но направих сериозна грешка при изработката на дракончето. Реших да експериментирам и да го изработя от бяла захарна паста, а да го оцветя в черно отгоре. Това някак само подчерта неравностите по повърхността и придаде на фигурата доста силна лъскавина, която не беше желателна. На всичкото отгоре поради това и поради  слабата светлина снимките станаха повече от ужасни - оставям сами да прецените....

Отстрани
Отстрани











       Единствената ми утеха е, че на живо все пак изглеждаше значително по-добре, и най-вече,че Боби изключително много си хареса фигурките - както самият той каза: "Дракончето е по хубаво от онова във филма!" - каквото и да значи това....

Няма коментари:

Публикуване на коментар