сряда, 6 март 2013 г.

Няколко торти, на които все не им идва времето

       Тази публикация ще стане малко разнородна за разлика от предишните такива. Напоследък не ми остава време да коментирам поотделно всяка торта, а и не винаги има какво особено интересно да покажа /освен малко повече снимки/. Опитвам се да комбинирам нещата по общ признак, но има и такива торти, които все не успявам да вместя в някаква конкретна тема, а времето си тече и новите творения изместват старите в главата ми....За да не пропусна нещо, тук ще покажа няколко различни неща, които направих от началото на годината досега.

       Ще започна с първата ми торта за 2013 г - това е и най-дълго обсъжданата идея до момента. Единственото, което не се промени в хода на "проектирането", беше идеята за топка като основен елемент от украсата. Тортата беше за първи рожден ден на момченце и футболната топка се оказа най-желания вариант. Е, това не е много нестандартно нещо и се страхувам, че въпреки усилията да поосвежа темата и да я направя по-детска и цветна, тортата не е най-оригиналната ми до момента....но все пак се получи горе-долу така, както ми се искаше да изглежда:





         Няма да се увличам много в излишни описания на работата по тортата, защото няма нищо особено необичайно в нея. Ще отбележа само, че най-голяма трудност, естествено, ми създаде топката, тъй като майката на рожденника желаеше всичко по тортата да е ядивно и аз я изработих от оризонова смес.


      
      Отвътре имаше многоцветна кокосова торта, една от любимите ми на вкус и подходяща с шарените си слоеве за малки рожденници.

      
         
       Втората торта пак е за момче, но малко по-голямо и съответно и с по-сложни за изпълнение желания /но и по-интригуващи за мен/. Синът на мой колега - Иво - навърши наскоро 5 години и си пожела тортата му да бъде като пиратски кораб. Аз вече имам известен опит с корабите - пиратски или не, а като цяло темата ми е много забавна и приятна за работа. Опасявам се, че пак се увлякох в детайлите, но се надявам, че това е зарадвало децата на партито....



      Не успях да направя особено добри снимки, защото тортата заедно с подложката беше доста големичка и имаше много детайли на различни места, които не успях да обхвана еднакво успешно. Затова ще дам и няколко снимки отблизо от различен ъгъл:


Отзад
Отгоре

       Иначе тортата беше за около 15 парчета, по съдържание с ванилови блатове, крем със сметана и маскарпоне и ягоди. Цветът на дървото е подсилен с помощта на въздушна четка. Мачтите са от дървени шишчета със захарно покритие отгоре, а платната - от гъмпейст. Въжетата от мачтите направих от айсинг за дантели "Шугървейл", който шприцовах върху хартия за печене и оставих да поизсъхне, но да остане гъвкав.


       Накрая ще завърша с една от любимите си торти, които направих напоследък. Тя също беше за рожден ден на малко момченце - Асен, който стана на две години. Темата беше Мики Маус и приятели - на пръв поглед поизтъркана, но много приятна за мен /аз все пак съм от поколението, за което тази анимация беше някакъв своеобразен връх на киното..../. Зимата все още беше в разгара си и те трябваше да са на фона на зимен пейзаж /друго много любимо за мен нещо!/. За модел при работата избрах една картинка с героите, които карат кърки на лед - може би това не беше най-момчешкия дизайн, но ми даваше възможност да експериментирам с някои нови пози и ефекти:

Отстрани
Отстрани
Отзад

       Бих казала, че това е един от случаите, в които резултатът почти напълно ме удовлетвори и много точно предаваше впечатлението от подбраната от мен картинка. Лицата на Мики и Мини също се получиха по-сполучливи от други пъти, в които съм ги правила - ето и снимки от по-близък план:


       Ето и още малко подробности отблизо:


         Вътре тортата беше със сметанов крем с маскарпоне, горски плодове, ванилови блатове и ред бишкоти за тирамису, напоени с плодов сироп по средата. Новост за мен беше правенето на заледеното езерце, за което ще разкажа повече. Първоначално покрих тортата с бял фондан. После изрязах от ново парче фондан кръг с малко по-голям диаметър от този на тортата и отвор на мястото на бъдещото езеро /това всъщност го направих на третия опит, защото имам лошия навик да режа малко на око/. Излишния фондан по краищата оформих като снежните преспи по края. На дъното на отвора намазах с четка не много дебел слой прозрачна фарситура, оцветена в синьо. Изчаках малко да позасъхне, а после поръсих с тънък слой холограмен перлен дъст /моят е купен от фирма "Алимко"/. По този начин обаче дъстът полепна на петна, а не стана гладък, затова издухах силно излишното количество и остатъкът се разпредели равномерно отгоре. Остана само да нарисувам с клечка за зъби следите от кънките и да поставя фигурките....

       С това приключвам това представяне на тези доста разнородни торти. Тъй като за мен тази година започва малко като годината на дракона, очаквайте скоро ново продължение на темата с драконите!  

 






2 коментара:

  1. Чудесна публикация. Аз съм новак в правенето на торти и всяко изречение написано в този блог е от страхотна полза за мен. Благодаря, че споделяте опита си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, радвам се, че ви харесва блогът ми и ви е от полза! Иначе се опасявам, че постъпковите снимки не са толкова много, колкото ми се иска, но все не ми достига време за тях!

      Изтриване