четвъртък, 11 април 2013 г.

Най-популярните кукли през последните години

       И при куклите, както и при много други неща, си има моди. Аз съм майка на две момичета и по принуда съм доста запозната с модните тенденции в тази област през последните 10-тина години. Някои от тях ми се виждаха подчертано неприятни, други не чак толкова, а трети намирам за свежо попълнение, но независимо от мнението ми тези играчки си остават честа тема за декорация на торти.
       Веднага бързам да кажа, че по отношение на куклите като тортена украса съм със смесени чувства. Определено не обичам темата за Барби във всичките й превъплъщения. Тортите, оформени като голяма кукла, са ми малко по-интересни, но не и когато се използва пластмасово тяло, а когато цялата фигура е захарна. Героините от Клуб Уинкс също не са ми сред най-любимите, но дават интересни възможности за дизайн. Сред предпочитаните ми за работа обаче са модерните напоследък кукли от серията Monster High и особено кукличките с копчета вместо очи - Lalaloopsy. Тъй като може би не всички знаят за какво говоря, ето как изглеждат съответните играчки:

Клуб Уинкс
Monster High
Lalaloopsy

      Вече имам завиден брой торти с последната група куклички - включително една за миналия рожден ден на дъщеря ми, която беше номинирана в сайта Cakecentral /линк към него има в началото на блога/. Те са и относително лесни за правене, което за съжаление не се отнася за останалите. Мисълта, че трябва да изработя някое от кльощавите и обилно гримирани създания по-горе, не ми дава мира, докато не приключа с тортата!

       И сега искам да покажа  последните ми опити да представя подобаващо трите вида кукли, за които стана дума.

       Ще започна първо с най-любимата ми торта на тема Monster High. Когато разбрах, че ще имам да правя нещо подобно, изпитах значителна предстартова треска. Трябваше да изработя любимата на рожденичката кукла от серията - тя представлява нещо като водно създание с перки по ръцете и краката и рибка като домашен любимец. За мое щастие имахме в къщи реален модел със всички аксесоари към него. Въпреки това побързах да предупредя малката Ева и майка й, че ако не се справя задоволително с куклата, ще измисля друг тип украса по темата. Искаше ми се обаче да я има, тъй като се надявах по този начин да избегна еднообразието, наложило се сред подобни торти....Е, за мое щастие така и стана и първоначалната ми идея можа да се реализира:

Поглед отпред
Отстрани
Отстрани













       Признавам си, че по план дантелата не трябваше да е на парчета, а цяла лента, но по технически причини се наложи да я нарежа....
       Ето и моята гордост - куклата Lagoona Blue отблизо. Дрехите й са копие на реалното облекло, с което я купихме:


        .....и нямаше как да не присъства и характерният за серията знак - черепчето с розова панделка:




       Като цяло съм много доволна от резултата и най-вече от реакцията на рожденичката Ева, когато видя тортата - за мое облекчение Лагуна беше веднага разпозната и черепчето и рибата - оценени подобавашо....
       По състав тортата беше Медовик с вишнички от сладко, с нисък долен и висок горен етаж.


       Втората торта, която искам да представя, е на тема Уинкс. Откакто моите дъщери ги разлюбиха преди години, хранех надежди, че повече няма да се сблъскам с тях, дори постепенно се отървахме от тези кукли в къщи. Оказа се обаче, че все още има сериозен интерес към  феите-ученички-тийнейджърки-екшън героини.....Съвсем наскоро ми се наложи да изработя две от тях - любимките на Александра - Флора и Блум. Миналата година тортата за рождения ден на Али беше на тема "Маша и мечокът", но какво да се прави, децата растат все пак! Освен двете феи преобладаващ елемент в тортата трябваше да са цветята. По отношение на украсата тук използвах някои нови за мен техники за работа с цветен желатин и изомалт - някои с частичен, някои с пълен успех. Ето за какво става дума:


       От оцветен желатин са изработени зелените балони и крилата на двете феи. Това ми се удаде по-лесно, отколкото мислех, освен това изработените от желатин неща се оказаха доста стабилни след изсъхването. Някои от лилавите цветчета отгоре и на подложката са от разтопен и оцветен изомалт, излят в силиконов молд за цветчета - над тази техника определено има още доста да поработя, както въобще над работата със разтопена захар.... Цветята, бързам да кажа предварително, НЕ СА рози и маргаритки, в страната Алфея такива няма /и по-добре/! Не обичам да правя захарни цветя и гледам да наблягам на по-фантастичните /по липса на умения/.

       Отново бях най-доволна от самите феи въпреки първоначалното ми притеснение:


    
       Отвътре тортата беше шоколадова с бял крем с маскарпоне и ягоди. Двата етажа са скосени и по-тесни в долната си част.


       И накрая - поредната торта с моите любимци - кукличките Lalaloopsy:



Отстрани
Отзад












       Тук основният ми проблем беше как да измисля четвърта поред торта на тази тема, без да се повтарям. Е, не бях правила къщичката им, така че идеята вторият етаж да е като къща веднага ми се появи в главата. По отношение на кукличките се спрях основно на любимата на рожденичката, и добавих някои по свое усмотрение....

Това пък е моята любимка!!!


       Общо взето, това са три торти, от които съм доста удовлетворена и доволна. Какво да се прави, момичешките теми винаги са ми били по-приятни и интригуващи от момчешките. Едва ли щях да успея да направя четири различни торти на тема Бен Тен например! Независимо от това обещавам следващата публикация да е само за момчета....

2 коментара:

  1. Здравей! На мен и трите торти много ми харесват, и ми се струват идеални. Само не мога да я разбера тази мода с хорър-куклите, но вероятно и на мен ще ми опре до главата някой ден. :) Тортите са страхотни!

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, че ти харесват тортите! Виж, на мен пък точно тези кукли ме радват, но аз съм си един пънкар по душа....а и децата са леко готически тип...та затова!

    ОтговорИзтриване